dimarts, 25 de juny del 2013

Barraques i barraquetes

El meu petit país ha tingut molta tirada a les barraques,  barraquetes de vinya, de camp,  per desar les eines. Són precioses i encara aguanten!  Que quedi clar que m'estic referint a les petitones, perquè al meu petit país ja fa temps que de tot en diuen "barraques".
Aquí van uns senzills esbossos  en grafit d' un quadern que vaig anomenar de "convalescència". Dibuixats en uns moments en que no estava per gaire res, jo.










Barraqueta d'Ermedàs. Vista des de la Torre Roja



Barraca a Fitor



A continuació, una aquarel.la d'un petit edifici que no és propiament una barraca, tot i que a primera vista ho podria semblar. Es tracta d'un molí hidràulic,  el molí d'en Ribes, un dels molts que hi havia segles enrera en el terme de Cruïlles, vinculats estretament al regadiu. Aquest és un dels que encara es conserva, però malauradament en estat mig ruinós. Hauríem de fer un esforç per conservar aquestes infraestructures que formen part del nostre passat com a país i que mica en mica es van enrunant. Costarà molt que els nostres besnets se "sentin" catalans si tot el que han construit els nostres avantpassats desapareix sota la indiferència i les exigències de la modernitat i la homogeneització.